زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 10:47 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com


ارسال پاسخ
تعداد بازدید 191
نویسنده پیام
rosha آفلاین


ارسال‌ها : 110
عضویت: 16 /10 /1390
سن: 15


اخبار اقتصادی و تجاری
شایعه رفتن رییس ‌كل بانك مركزی؛
آیا بهمنی استعفا كرده است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شایعه استعفای رییس كل بانك مركزی كه به طور گسترده ای در محافل بانكی و رسانه ای پیچیده هنوز با واكنشی از سوی محمود بهمنی مواجه نشده است.




شایعه استعفای رییس كل بانك مركزی كه به طور گسترده ای در محافل بانكی و رسانه ای پیچیده هنوز با واكنشی از سوی محمود بهمنی مواجه نشده است.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضور نیافتن محمود بهمنی در جلسه امروز صبح مجلس شورای اسلامی كه با انتقاد نایب رییس اول مجلس هم روبرو شد گمانه زنی درباره شایعه استعفا را افزایش داده است.

باهنر در این زمینه گفته است: "برخی دوستان می گویند حضور ایشان در مجلس بعید است، یا شاید ایشان از حضور در مجلس منع شده است. عدم حضور بهمنی به هر دلیلی كه باشد مجلس نسبت به عدم حضور ایشان توجیه نیست. وقتی مجلس از مسئول اجرایی دعوت می كند وی مكلف به اجابت درخواست مجلس است."

پیش از این محمود بهمنی كه بعضا با سوال هایی درباره شایعه استعفایش مواجه می شد به رسانه ها پاسخ می داد كه مشكلی با این موضوع ندارد و برای كناره گیری آماده است.

وی در جلسه ای كه چندی پیش با اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران داشت، در واكنش به بركناری خود تاكید كرده بود كه در این شرایط كسی پیدا نمی شود كه این مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرد و در صورتی كه كسی داوطلب شود خودش مراحل اداری را برای او انجام خواهد داد!

بنا بر برخی شنیده ها، تصمیم به تغییر رییس كل بانك مركزی قرار بوده در جلسه هفته گذشته مجمع بانك مركزی عملی شود اما به دلیل برخی حساسیت های بین المللی این كار در هفته گذشته انجام نشد.

از محمدرضا فرزین ـ معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها ـ و علی دیواندری ـ مدیرعامل بانك ملت ـ به عنوان گزینه های جدی رییس كلی بانك مركزی یاد می شود.

برخی محافل بانكی شایعه استعفای محمود بهمنی را مطرح كردند اما پیگیری های خبرنگار ایسنا این موضوع را از داخل بانك مركزی تایید نمی كند.

در همین زمینه ابراهیم درویشی ـ معاون نظارت بانك مركزی ـ گفت: آقای بهمنی با قدرت به كار خود ادامه می دهند و هر كس این خبر غلط را مطرح كرده، اشتباه كرده است.

محمود بهمنی شهریور سال ۱۳۸۷ از دبیركلی به ریاست بانك مركزی رسید و طی سه سال اخیر با فراز و فرودهای مختلفی از جمله سوءاستفاده مالی بزرگ، نوسان های نرخ ارز و طلا و مواردی از این دست مواجه بوده است.

یکشنبه 18 دی 1390 - 17:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | اخبار اقتصادی و تجاری | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS